Jaka ładowarka do telefonu? Podpowiadamy jak dobrać najlepszy produkt

Bez smartfonu niektórzy nie wyobrażają sobie normalnego funkcjonowania. To urządzenie, które już na dobre weszło w skład naszego podstawowego ekwipunku i chcielibyśmy z niego korzystać w dowolnym momencie. Niestety, telefon, a dokładniej jego bateria ma ograniczoną pojemność elektryczną, dlatego trzeba ją regularnie uzupełniać. Przyjrzymy się dziś, jaką ładowarkę najlepiej kupić do swojego sprzętu i czym się kierować podczas takiej transakcji…

Rozwiązań jest kilka…

Na rynku dostępne są różne typy ładowarek do telefonów. Do podstawowych nalezą:
  • ładowarki sieciowe – standardowe urządzenia złożone z wtyczki i kabla USB. Pozwalają na ładowanie bezpośrednio z elektrycznego gniazdka. Po wyciągnięciu przewodu od zasilacza, telefon można podłączyć kablem również do power banka czy komputera,
  • ładowarki bezprzewodowe, indukcyjne. Są to najnowsze urządzenia, które pozwalają uzupełniać energię baterii bez użycia kabla. Produkt złożony jest z przewodu zasilającego oraz specjalnej podkładki, na której umieszcza się smartfon do naładowania,
  • ładowarki samochodowe pomagające uzupełnić energię wykorzystując prąd z pojazdu. Produkt podłączany jest wtyczką USB do odpowiedniego gniazda w aucie i zaczyna działać zaraz po odpaleniu silnika.
  •  

    Nowoczesna technologia szybkiego ładowania

    Innowacyjnym rozwiązaniem, które coraz częściej stosują producenci smartfonów jest zastosowanie nowoczesnych technologii do szybkiego ładowania. Jedną z popularniejszych jest metoda Quick Charge. To rozwiązanie wdrażane przez firmę Qualcomm. Ładowarka obsługuje napięcie zmienne od 3,6 do 20 V oraz pracuje przy natężeniu 2,6 lub 4,6 A. Gwarantuje to naładowanie baterii o średniej pojemności 2750 mAh do 50% w czasie jednego kwadransa, podczas gdy standardowa ładowarka uzupełniłaby zaledwie 12 % jej pojemności. W podobny sposób działają również inne technologie, takie jak Adaptive Fast Charging czy Power Delivery.

    Na  co zwrócić uwagę w trakcie wyboru ładowarki?

    Podczas zakupu przede wszystkim skontroluj parametry ładowania. Istotne jest szczególnie natężenie, im wyższe wartości gwarantuje urządzenie, tym proces uzupełniania energii będzie efektywniejszy. Dobrze jest, gdy produkt ma również inne funkcje, takie jak dodatkowa dioda LED lub wyświetlacz, który informował będzie o stanie naładowania baterii.
    • W trakcie kupna warto również sprawdzić materiał, z którego ładowarka została przygotowana. Trwałe tworzywa będą zapobiegać przegrzewaniu się urządzenia, przez co ryzyko zwarcia znacznie się zmniejszy. Warto również zastanowić się, czy potrzebujemy modelu pionowego z podstawką, czy ładowarki leżącej poziomo.

    Jak zresetować ihpona? Sytuacje, kiedy „hard reset” powinien pomóc

    Apple słynie z produkcji wysokiej jakości telefonów, które są bardzo wytrzymałe i w pełni dopracowane. Pomimo świetnej opinii marki, również w nowoczesnym iPhone może przytrafić się awaria. Ze względu na wysokie koszty naprawy, uszkodzenie sprzętu stanowi spory problem. Jednak niektóre usterki da się naprawić przeprowadzając reset i przywrócenie ustawień fabrycznych w telefonie. Procedurę tę można przeprowadzić na kilka sposobów…

    W jakich sytuacjach reset iPhone pomoże?

    Jest kilka przypadków, w których reset telefonu może przywrócić urządzenie do pierwotnego stanu działania. Pierwszym z nich jest sprzedaż telefonu. Przygotowując model do wysyłki przeprowadza się jego czyszczenie, aby usunąć dane użytkownika oraz wszelkie ślady wcześniejszej działalności. Po przeprowadzeniu resetu, telefon jest w pełni przygotowany do ustawienia nowej konfiguracji przez nabywcę. Pogorszenie działania smartfona lub jego awaria również mogą być powodem do zastosowania tej funkcji. W przypadku, gdy urządzenie często zacina się, uruchamianie aplikacji traci płynność lub zainstalowane programy całkowicie przestają działać, można wykorzystać reset ustawień do optymalizacji działania urządzenia.

    Podstawowe sposoby przywracania ustawień

    Reset telefonu można przeprowadzić zarówno z poziomu urządzenia, jak i poprzez komputerowe oprogramowanie. Obie formy przeprowadzenia czyszczenia są w pełni bezpieczne dla telefonu i pozwolą wyczyścić wszystkie dane i przywrócić je do początkowego stanu. Hard reset z wykorzystaniem samego smartfona można wykonać tylko wtedy, gdy ciągle reaguje on na nasze polecenia. W takim przypadku wystarczy wejść w ustawienia, wybrać opcję „Ogólne”, a następnie ikonkę „Wyzeruj”. Powinno się później wyświetlić okienko opcji, w którym możemy wybrać jaki typ danych ma zostać usunięty. Do finalizacji operacji potrzebny jest jeszcze passcode, który wpisujemy i zatwierdzamy procedurę. Aby zresetować urządzenie z poziomu komputera, trzeba mieć zainstalowany program iTunes. Na początku należy wejść w ustawienia telefonu i wybrać opcję iCloud oraz „Znajdź mój iPhone”. W dalszej kolejności trzeba włączyć na komputerze aplikację iTunes i podłączyć telefon do komputera. Później wystarczy podążać za wskazówkami na ekranie i po wpisaniu kodu potwierdzić przeprowadzenie procesu.

    Gdy nie mam dostępu do kodu…

    Można przeprowadzić reset bez posiadania passcode. W tym przypadku należy jednak wcześniej wprowadzić telefon w stan awaryjny, co nieco różni się w odniesieniu do modeli iPhone:
  • iPhone 8,8 Plus, X i 11 – tutaj należy wcisnąć przycisk boczny i przycisk głośności. Po przytrzymaniu pojawi się suwak, za pomocą którego należy wyłączyć telefon. Później trzeba podłączyć urządzenie do komputera i poczekać do pojawienia się ekranu trybu awaryjnego,
  • iPhone 7 i 7 Plus – przy tym modelu trzeba wyłączyć urządzenie i połączyć je z komputerem przytrzymując jednocześnie przycisk zmniejszania głośności,
  • iPhone 6 generacji i starszy – tu również trzeba wyłączyć telefon i podłączyć do komputera przytrzymując przycisk „Początek”,

  •   W dalszych krokach należy zlokalizować urządzenie i dokonać przywracania przez iTunes lub Finder.

    Czemu nie działa mi dźwięk w telefonie? Być może przyda się naprawa głośnika

    Jedną z korzyści, jaką dostarczają nam smartfony jest możliwość słuchania muzyki i odtwarzania multimediów. Co prawda, niektóre modele odznaczają się niższą jakością dźwięku czy obrazu niż komputery, jednak i takie mogą umilić czas podczas podróży z pracy do domu. Często jednak występują problemy z głośnikiem, przez które jakość dźwięku może drastycznie się zmniejszyć. Czym najczęściej są one spowodowane?

    W przypadku, gdy głośnik nie działa…

    W niektórych sytuacjach klienci zauważają całkowity zanik dźwięków w telefonie. Ten problem może wynikać z poważniejszego uszkodzenia urządzenia, jednak wcześniej warto sprawdzić, czy sygnał nie jest blokowany przez ustawienia. Wyciszony dźwięk, włączony tryb milczący lub samolotowy, a także blokada muzyki w przypadku działania niektórych aplikacji to przykładowe możliwości, przez które nie słyszymy głosu. Jeśli podstawowe sposoby nie działają, warto sprawdzić także połączenie Bluetooth. Może ono również powodować problemy z dźwiękiem, wyłączając narzędzie wszystko powinno wrócić do normy. W niektórych sytuacjach głos wraca po restarcie urządzenia lub przywróceniu jego początkowych ustawień, warto więc wypróbować również takie kroki.

    Problemy ze słuchawkami

    Zestawy słuchawkowe podłączane bezpośrednio do urządzenia również mogą generować kłopoty związane z pracą głośnika. Gdy dźwięk nie jest słyszalny, warto na początku sprawdzić głośność i zmodyfikować parametr. Zewnętrzne akcesoria mogą odznaczać się innymi parametrami emisji, dlatego warto początkowo spróbować zmienić natężenie dźwięku. W przypadku gdy to nie pomaga, można zresetować urządzenie lub przywrócić ustawienia fabryczne telefonu, które mogą wpływać na jego pracę i możliwości połączenia z dodatkowymi akcesoriami. Warto również skontrolować czy gniazdo słuchawkowe jest czyste – drobiny kurzu i brudu wewnątrz wejścia mogą wpływać na jakość głosu.

    A może poważniejsze kłopoty?

    Jeśli pomimo powyższych czynności głos w telefonie wciąż nie wrócił, może to oznaczać bardziej zaawansowane problemy. Mogą być one związane z:
  • uszkodzeniem głośnika pod wpływem mechanicznych uderzeń,
  • uszkodzeniem gniazda słuchawkowego lub występowaniem zanieczyszczeń w jego środku,
  • nieprawidłowym działaniem oprogramowania telefonu, a także panelu dotykowego,
  • zalaniem smartfona.
  • W takim przypadku, przyda się specjalistyczna pomoc serwisu telefonów. Naprawy samodzielne mogą skończyć się znacznie poważniejszymi konsekwencjami. A wymiana zestawu głośnikowego nie jest dużym wydatkiem, zwykle jego koszt wynosi ok. 80-120 zł.

    Jak wysuszyć telefon z wbudowaną baterią? Sprawdź co warto zrobić po zalaniu urządzenia

    Bezpośredni kontakt smartfona z wodą, w większości przypadków kończy się uszkodzeniem urządzenia. Jednak stosując się do kilku prostych zasad można jeszcze sprzęt uratować. Kwestią problematyczną w tym wypadku jest zawsze bateria, która przy nowszych telefonach jest w pełni z nimi zintegrowana. Jej zawilgocenie może wywołać niekontrolowane spięcia i definitywnie uszkodzić delikatne podzespoły. Co warto więc zrobić, aby osuszyć smartfon?

    Suszarka? Ryż? Pomogą czy zaszkodzą?

    To jedne z często polecanych sposobów na usunięcie wody z zalanego telefonu. Jednak mogą one narobić więcej szkód niż pożytku.

    Użycie suszarki jest szczególnie niebezpieczne, bowiem ekspozycja modelu na działanie powietrza może pomóc odparować wilgoć jedynie z zewnętrznych części telefonu. Dodatkowo, taki strumień ciepła może wywołać przemieszczenie pary wodnej do środka telefonu i uszkodzić delikatne podzespoły smartfona. W takim przypadku urządzenie może już być nie do uratowania.

    Innym często polecanym sposobem jest umieszczenie zalanego modelu w naczyniu z ryżem. Dzięki dość silnym właściwościom higroskopijnym, ma on wyciągnąć wilgoć z zalanego urządzenia. Sam proces jednak może być bardzo długotrwały, a w tym czasie para wodna przeniknie do wewnętrznych struktur i spowoduje ich korozję.

    Zdemontuj wszystko, co się da

    Pierwszą kwestią, o której nie należy zapominać po zalaniu urządzenia jest jego demontaż. Wszystkie akcesoria, takie jak ładowarki, zestawy słuchawkowe czy power banki należy jak najszybciej odłączyć. W miarę możliwości warto również rozebrać zewnętrzne części obudowy i jeśli się uda zdemontować baterię.
    Wiele modeli smartfonów ma jednak zintegrowany z akumulatorem system, tutaj więc trudno będzie odłączyć źródło jego zasilania. W takim przypadku wystarczy jedynie szybko osuszyć powierzchnię i pozostawić telefon w ciepłym miejscu do czasu oddania go do serwisu. Demontaż urządzenia amatorskimi metodami może skończyć się jego nieodwracalnym uszkodzeniem, w szczególnych przypadkach także uszczerbkiem na zdrowiu!

    Wyręczanie serwisanta zwykle nie jest wskazane

    W sieci internetowej znaleźć można wiele informacji dotyczących własnoręcznego przeprowadzenia napraw po uszkodzeniu smartfona. Warto jednak mieć na uwadze, że nie wszystkie te dane są wiarygodne, a każdy model telefonu ma określoną specyfikację. Użytkownik więc podejmując się samodzielnego demontażu i napraw może nieodwracalnie uszkodzić swoje urządzenie.

    W przypadku próby odłączenia baterii istnieje także dodatkowe ryzyko porażenia prądem. Co prawda, prąd zawarty w akumulatorze nie jest w stanie spowodować daleko idących skutków zdrowotnych, jednak urządzenie, do którego dostała się woda, może w niekontrolowany sposób przewodzić energię i spowodować oparzenia.

    Ile trwa naprawa telefonu? Sprawdź, na co się przygotować

    Wiele osób zwleka z oddaniem telefonu do naprawy, ponieważ nie wie, jak długo będzie to trwało. Telefon komórkowy jest przecież urządzeniem, z którego korzystamy praktycznie cały czas, a nierzadko stanowi nasze narzędzie pracy. Ile rzeczywiście trwa naprawa telefonu? Jak się do niej odpowiednio przygotować? Podpowiadamy.

    I. Ile trwa naprawa telefonu:

    Sama naprawa telefonu to kwestia kilkudziesięciu minut. Przykładowo, w naszym serwisie możesz wymienić główną kamerę w telefonie nawet w 2 godziny! Wyjątek stanowią sytuacje, w których konieczne jest zamówienie części, która uległa zniszczeniu. Wówczas czas naprawy wydłuża się. Najczęściej dzieje się tak w przypadku części nietypowych, które stosunkowo rzadko ulegają usterce w danym modelu telefonu. Nie jest to jednak nic, czym należy się niepokoić. Osoba odpowiedzialna za naprawę Twojego telefonu na pewno Cię o tym poinformuje. Zupełnie innym prawem rządzą się natomiast naprawy gwarancyjne, odbywające się w licencjonowanych serwisach. W takich przypadkach czas naprawy jest z góry określony i najczęściej trwa od 14 do 21 dni.

    II. O czym pamiętać przed oddaniem telefonu do serwisu:

    Jeżeli chcesz, aby naprawa Twojego telefonu poszła szybko i sprawnie, powinieneś pamiętać o kilku rzeczach:
  • oddając telefon do naprawy, pamiętaj o przywróceniu mu ustawień fabrycznych i jeśli jest taka potrzeba, zrób wcześniej kopię zapasową. Nie chodzi tu o ciekawość serwisanta, tylko o bezpieczeństwo Twoich danych, które mogą ulec bezpowrotnemu usunięciu podczas naprawy telefonu;
  • przed oddaniem telefonu do naprawy, usuń wszystkie blokady typu kod pin lub wzorek. W przeciwnym razie, telefon zostanie naprawiony dopiero po usunięciu z niego blokady.

  • III. naprawy podwyższonego ryzyka:

    Oddając telefon do serwisu, musisz pamiętać o tym, że niektóre rodzaje napraw są bardziej ryzykowne niż inne. Dotyczy to przede wszystkim sprzętu, który uległ wcześniej zawilgoceniu lub został uszkodzony mechanicznie.  Dlaczego naprawa takiego telefonu jest bardziej ryzykowna? Przede wszystkim dlatego, że istnieje prawdopodobieństwo, że więcej elementów zostało uszkodzonych niż zostało to stwierdzone podczas diagnostyki telefonu.  Nie oznacza to jednak, że takie telefony nie mogą zostać naprawione. Trzeba natomiast się liczyć z tym, że naprawa może być trudniejsza niż w innych przypadkach, a firma odpowiadająca za naprawę telefonu, nie może zagwarantować trwałości wykonanej usługi.